AZ ÚJBUDAI PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA 4. a OSZTÁLYÁNAK HONLAPJA
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
4. a
 
PROJEKT
 
KÖVETELMÉNYEK

Követelmények a 4. évfolyam végére

Magyar nyelv és irodalom

A tanuló

  • értelmesen és érthetően fejezi ki gondolatait;
  • használja a mindennapi érintkezésben az udvarias nyelvi fordulatokat;
  • beszédstílusát beszélgető partneréhez igazítja;
  • bekapcsolódik csoportos beszélgetésbe, vitába, történetalkotásba, improvizációba, közös élményekről, tevékenységekről való beszélgetésekbe, értékelésbe; a közös tevékenységeket együttműködő magatartással segíti.
  • az olvasás terén motivált, érdeklődő;
  • folyékony, automatizált olvasástechnikával rendelkezik a hangos és a néma olvasás területén is;
  • felismeri és javítja a hibáit;
  • felismeri és megérti azokat a különböző típusú, műfajú szövegeket, amelyekről tanult;
  • szintetizálja, értelmezi és értékeli az életkori szintjének megfelelő szöveg információit és gondolatait;
  • megfelelő nyelvi tudatossággal rendelkezik; ismeri és tanítói segítséggel használja a tanult olvasási stratégiákat.
  • megnevezi olvasmányai szerzőjét, szereplőit és azok tulajdonságait, magyarázza cselekedeteiket;
  • azonosítja a történet idejét és helyszínét; a cselekmény kezdő- és végpontját, a cselekményelemek sorrendjét;
  • konkrét esetekben felismeri a mesére jellemző fordulatokat, szókapcsolatokat, mesejellemzőket; az egyszerű szerkezetű mesék, elbeszélések tartalmát időrendben, több összefüggő mondattal mondja el.
  • a tanult fogalmazási ismereteket felhasználja fogalmazáskészítéskor.
  • a tanult fogalmazási ismeretek felhasználásával kb. egy oldal terjedelmű elbeszélő fogalmazást készít;
  • a fogalmazás témájának megfelelő szavakat és kifejezéseket használ;
  • adott vagy választott témáról 8–10 mondatos leírást készít a tanult fogalmazási ismeretek alkalmazásával;
  • a tartalmi egységek kezdetét bekezdéssel jelzi;
  • figyel a bemutatás sorrendjére és a nyelvi eszközök használatára; a tanító útmutatásai alapján kijavítja fogalmazási és helyesírási hibáit.

 

  • felismeri és megnevezi a tanult nyelvtani fogalmakat, használja a szabályokat;
  • toldalékos formájukban, szövegben is felismeri és megnevezi a tanult szófajokat;
  • a szövegkörnyezetnek megfelelően használja az igeidőket és az igekötőket; alsó tagozaton tanult anyanyelvi ismeretei rendszerezettek.
  • a mondatot nagybetűvel kezdi és írásjellel zárja;
  • a begyakorolt szókészlet körében biztonsággal alkalmazza a tanult helyesírási szabályokat;
  • írásbeli munkái rendezettek, olvashatóak; helyesírását önellenőrzéssel felülvizsgálja, szükség esetén javítja.

 

  • ismeri a tanulási folyamat alapvető jellemzőit;
  • azonosítja az információ forrásait, ismeri azok kezelését;
  • képes önálló tanulásra;
  • ismeri a saját tanulási folyamatának, képességének jellemzőit;
  • ismer és alkalmaz néhány tanulási módot, stratégiát a különböző tanulási feladatok teljesítése érdekben;
  • a szövegből történő tanulás során olvasási stratégiákat használ;
  • információt keres, kezel önállóan néhány forrásból;
  • szöveghűen felidézi a következő szépirodalmi műveket, illetve azok részleteit: népdalszövegek, József Attila: Betlehemi királyok, Mama, Altató; Petőfi Sándor: A Tisza,Füstbe ment terv; illetve kortárs magyar lírikusok műveiből néhány alkotás; részletek Kölcsey Ferenc: Hymnus; Petőfi Sándor: Nemzeti dal; Vörösmarty Mihály: Szózat című művéből, illetve szépprózai művekből.

 

  • ismeri, megérti a történeteket bemutató művek szerveződését, felépítését, az összefüggések logikáját, az ok-okozati viszonyt;
  • képes állást foglalni, érvelni, meggyőzni másokat alapvető erkölcsi, esztétikai kérdésekben;
  • meggyőződéssel képviseli a legalapvetőbb emberi értékeket, megérti mások érvelését, elfogadja az övétől eltérő véleményeket, képes ezekkel is azonosulni;
  • képes beleélésre, azonosulásra, érzelmeinek kifejezésére az életkori sajátosságainak megfelelő történetek, művek befogadása során;
  • dramatikus és drámajátékok segítségével képes átélni mindennapi konfliktusokat saját és más álláspontból is, azokat életkori szintjén kezelni.
  • történetek olvasásakor, megbeszélésekor képes elkülöníteni a múltbeli és jelenbeli élethelyzeteket, történéseket.
  • képes felidézni történelmünk és kultúránk néhány kiemelkedő alakját, hozzájuk tud rendelni néhány fontos jellemzőt.

 

Matematika

A tanuló

   –  tud adott tulajdonságú elemeket halmazba rendezni,

   –  felismeri, megnevezi a halmazba tartozó elemek közös tulajdonságait,

   –  képes annak eldöntésére, hogy egy elem beletartozik-e egy adott halmazba,

   –  értelmezése a változást egyszerű matematikai tartalmú szövegben,

   –  próbálgatással képes az összes eset megtalálására,

 

   –  tud számokat írni, olvasni 10 000-es számkörben,

   –  ismeri és helyesen alkalmazza a helyi érték, alaki érték, valódi érték fogalmakat 10 000-es számkörben,

   –  tud római számokat írni, olvasni 1000-es számkörben (I, V, X, L, C, D, M);

   –  helyesen értelmezi a negatív számokat a mindennapi életben modell (hőmérséklet, adósság) segítségével,

   –  képes 2, 3, 4, 10, 100 nevezőjű törtek megnevezésére, lejegyzésére, előállítására, hajtogatással, nyírással, rajzzal, színezéssel,

   –  tud természetes számokat nagyság szerinti összehasonlítani 10 000-es számkörben,

   –  képes mennyiségek közötti összefüggések észrevételére tevékenységeken keresztül,

   –  alkalmazza az ésszerű becslést és a kerekítést a matematika különböző területein,

   –  tud fejben számolni százas számkörben,

   –  biztos ismeri a szorzótáblát 100-as számkörben,

   –  ismeri az összeg, különbség, szorzat, hányados fogalmát,

   –  alkalmazza a műveletek tulajdonságait, tagok, illetve tényezők felcserélhetőségét,

   –  ismeri és helyesen alkalmazza a műveletvégzés sorrendjét,

   –  képes négyjegyű számok összeadására, kivonására, szorozni kétjegyű, osztani egyjegyű számmal írásban,

   –  tudja a műveletek helyességének ellenőrzését,

   –  képes szöveges feladat megoldására a megoldási algoritmus (a szöveg értelmezése, adatok kigyűjtése, megoldási terv, becslés, ellenőrzés, az eredmény realitásának vizsgálata) alkalmazásával,

   –  ismeri és helyesen használja a többszörös, osztó, maradék fogalmát,

 

   –  felismeri a növekvő és csökkenő számsorozatokat, tudja azokat folytatni,

   –  képes összefüggések keresésére az egyszerű sorozatok elemei között,

   –  tudja megfogalmazni a szabályt egyszerű formában, a hiányzó elemeket pótolja,

 

   –  képes egyenesek kölcsönös helyzetének felismerésére (metsző és párhuzamos egyenesek),

   –  ismeri a szabvány mértékegységeket: mm, km, ml, cl, hl, g, t, másodperc. Tud átváltásokat végezni szomszédos mértékegységek között,

   –  képes egyszerű gyakorlati példákban a hosszúság, távolság és idő mérésére,

   –  létrehoz háromszöget, négyzetet, téglalapot, egyéb sokszöget egyszerű módszerekkel, felismerési, megnevezi jellemzőiket,

   –  ismeri a kör fogalmát,

   –  megértési a test és a síkidom közötti különbséget,

   –  felismerés és létrehoz kockát és téglatestet, megnevezi jellemzőiket,

   –  felismerési a gömböt,

   –  hajtogatással, nyírással, rajzzal, színezéssel előállít tükrös alakzatokat,

   –  tudja kiszámítani a négyzet és a téglalap kerületét,

   –  képes a négyzet, téglalap területének mérésére különféle egységekkel, területlefedéssel,

 

   –  képes tapasztalati adatok lejegyzésére, táblázatba rendezésére, a táblázat adatainak értelmezésére,

   –  képes adatgyűjtésre, adatok lejegyzésére, diagram leolvasására,

   –  értelmezése a valószínűségi játékok, kísérletek során a biztos, lehetetlen, lehet, de nem biztos fogalmakat,

 

 

Követelmények a 4. évfolyam végén:

Az egészséges életmód alapvető elemeinek alkalmazása az egészségmegőrzés és az egészséges fejlődés érdekében, a betegségek elkerülésére.

Az életkornak megfelelően a helyzethez illő felelős viselkedés segítségnyújtást igénylő helyzetekben.

A hosszúság és idő mérése, a mindennapi életben előforduló távolságok és időtartamok becslése.

Képesség adott szempontú megfigyelések végzésére a természetben, természeti jelenségek egyszerű kísérleti tanulmányozására.

A fenntartható életmód jelentőségének magyarázata konkrét példán keresztül, a hagyományok szerepének értelmezése a természeti környezettel való harmonikus kapcsolat kialakításában, illetve felépítésében.

Az élőlények szerveződési szintjeinek és az életközösségek kapcsolatainak a bemutatása, az élőlények csoportosítása tetszőleges és adott szempontsor szerint.

Egy természetes életközösség bemutatása.

Egy konkrét gyártási folyamat kapcsán a technológiai folyamat értelmezése, az ezzel kapcsolatos felelős fogyasztói magatartás ismerete.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 



 

 
GYEREKEKNEK
 
SZÜLŐKNEK
 
PONTOS IDŐ
 
NAPTÁR
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
ENNYIEN JÁRTAK NÁLUNK!
Indulás: 2009-08-05
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak