AZ ÚJBUDAI PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA 4. a OSZTÁLYÁNAK HONLAPJA
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
4. a
 
PROJEKT
 
KÖVETELMÉNYEK

Követelmények a 4. évfolyam végére

Magyar nyelv és irodalom

A tanuló

  • értelmesen és érthetően fejezi ki gondolatait;
  • használja a mindennapi érintkezésben az udvarias nyelvi fordulatokat;
  • beszédstílusát beszélgető partneréhez igazítja;
  • bekapcsolódik csoportos beszélgetésbe, vitába, történetalkotásba, improvizációba, közös élményekről, tevékenységekről való beszélgetésekbe, értékelésbe; a közös tevékenységeket együttműködő magatartással segíti.
  • az olvasás terén motivált, érdeklődő;
  • folyékony, automatizált olvasástechnikával rendelkezik a hangos és a néma olvasás területén is;
  • felismeri és javítja a hibáit;
  • felismeri és megérti azokat a különböző típusú, műfajú szövegeket, amelyekről tanult;
  • szintetizálja, értelmezi és értékeli az életkori szintjének megfelelő szöveg információit és gondolatait;
  • megfelelő nyelvi tudatossággal rendelkezik; ismeri és tanítói segítséggel használja a tanult olvasási stratégiákat.
  • megnevezi olvasmányai szerzőjét, szereplőit és azok tulajdonságait, magyarázza cselekedeteiket;
  • azonosítja a történet idejét és helyszínét; a cselekmény kezdő- és végpontját, a cselekményelemek sorrendjét;
  • konkrét esetekben felismeri a mesére jellemző fordulatokat, szókapcsolatokat, mesejellemzőket; az egyszerű szerkezetű mesék, elbeszélések tartalmát időrendben, több összefüggő mondattal mondja el.
  • a tanult fogalmazási ismereteket felhasználja fogalmazáskészítéskor.
  • a tanult fogalmazási ismeretek felhasználásával kb. egy oldal terjedelmű elbeszélő fogalmazást készít;
  • a fogalmazás témájának megfelelő szavakat és kifejezéseket használ;
  • adott vagy választott témáról 8–10 mondatos leírást készít a tanult fogalmazási ismeretek alkalmazásával;
  • a tartalmi egységek kezdetét bekezdéssel jelzi;
  • figyel a bemutatás sorrendjére és a nyelvi eszközök használatára; a tanító útmutatásai alapján kijavítja fogalmazási és helyesírási hibáit.

 

  • felismeri és megnevezi a tanult nyelvtani fogalmakat, használja a szabályokat;
  • toldalékos formájukban, szövegben is felismeri és megnevezi a tanult szófajokat;
  • a szövegkörnyezetnek megfelelően használja az igeidőket és az igekötőket; alsó tagozaton tanult anyanyelvi ismeretei rendszerezettek.
  • a mondatot nagybetűvel kezdi és írásjellel zárja;
  • a begyakorolt szókészlet körében biztonsággal alkalmazza a tanult helyesírási szabályokat;
  • írásbeli munkái rendezettek, olvashatóak; helyesírását önellenőrzéssel felülvizsgálja, szükség esetén javítja.

 

  • ismeri a tanulási folyamat alapvető jellemzőit;
  • azonosítja az információ forrásait, ismeri azok kezelését;
  • képes önálló tanulásra;
  • ismeri a saját tanulási folyamatának, képességének jellemzőit;
  • ismer és alkalmaz néhány tanulási módot, stratégiát a különböző tanulási feladatok teljesítése érdekben;
  • a szövegből történő tanulás során olvasási stratégiákat használ;
  • információt keres, kezel önállóan néhány forrásból;
  • szöveghűen felidézi a következő szépirodalmi műveket, illetve azok részleteit: népdalszövegek, József Attila: Betlehemi királyok, Mama, Altató; Petőfi Sándor: A Tisza,Füstbe ment terv; illetve kortárs magyar lírikusok műveiből néhány alkotás; részletek Kölcsey Ferenc: Hymnus; Petőfi Sándor: Nemzeti dal; Vörösmarty Mihály: Szózat című művéből, illetve szépprózai művekből.

 

  • ismeri, megérti a történeteket bemutató művek szerveződését, felépítését, az összefüggések logikáját, az ok-okozati viszonyt;
  • képes állást foglalni, érvelni, meggyőzni másokat alapvető erkölcsi, esztétikai kérdésekben;
  • meggyőződéssel képviseli a legalapvetőbb emberi értékeket, megérti mások érvelését, elfogadja az övétől eltérő véleményeket, képes ezekkel is azonosulni;
  • képes beleélésre, azonosulásra, érzelmeinek kifejezésére az életkori sajátosságainak megfelelő történetek, művek befogadása során;
  • dramatikus és drámajátékok segítségével képes átélni mindennapi konfliktusokat saját és más álláspontból is, azokat életkori szintjén kezelni.
  • történetek olvasásakor, megbeszélésekor képes elkülöníteni a múltbeli és jelenbeli élethelyzeteket, történéseket.
  • képes felidézni történelmünk és kultúránk néhány kiemelkedő alakját, hozzájuk tud rendelni néhány fontos jellemzőt.

 

Matematika

A tanuló

   –  tud adott tulajdonságú elemeket halmazba rendezni,

   –  felismeri, megnevezi a halmazba tartozó elemek közös tulajdonságait,

   –  képes annak eldöntésére, hogy egy elem beletartozik-e egy adott halmazba,

   –  értelmezése a változást egyszerű matematikai tartalmú szövegben,

   –  próbálgatással képes az összes eset megtalálására,

 

   –  tud számokat írni, olvasni 10 000-es számkörben,

   –  ismeri és helyesen alkalmazza a helyi érték, alaki érték, valódi érték fogalmakat 10 000-es számkörben,

   –  tud római számokat írni, olvasni 1000-es számkörben (I, V, X, L, C, D, M);

   –  helyesen értelmezi a negatív számokat a mindennapi életben modell (hőmérséklet, adósság) segítségével,

   –  képes 2, 3, 4, 10, 100 nevezőjű törtek megnevezésére, lejegyzésére, előállítására, hajtogatással, nyírással, rajzzal, színezéssel,

   –  tud természetes számokat nagyság szerinti összehasonlítani 10 000-es számkörben,

   –  képes mennyiségek közötti összefüggések észrevételére tevékenységeken keresztül,

   –  alkalmazza az ésszerű becslést és a kerekítést a matematika különböző területein,

   –  tud fejben számolni százas számkörben,

   –  biztos ismeri a szorzótáblát 100-as számkörben,

   –  ismeri az összeg, különbség, szorzat, hányados fogalmát,

   –  alkalmazza a műveletek tulajdonságait, tagok, illetve tényezők felcserélhetőségét,

   –  ismeri és helyesen alkalmazza a műveletvégzés sorrendjét,

   –  képes négyjegyű számok összeadására, kivonására, szorozni kétjegyű, osztani egyjegyű számmal írásban,

   –  tudja a műveletek helyességének ellenőrzését,

   –  képes szöveges feladat megoldására a megoldási algoritmus (a szöveg értelmezése, adatok kigyűjtése, megoldási terv, becslés, ellenőrzés, az eredmény realitásának vizsgálata) alkalmazásával,

   –  ismeri és helyesen használja a többszörös, osztó, maradék fogalmát,

 

   –  felismeri a növekvő és csökkenő számsorozatokat, tudja azokat folytatni,

   –  képes összefüggések keresésére az egyszerű sorozatok elemei között,

   –  tudja megfogalmazni a szabályt egyszerű formában, a hiányzó elemeket pótolja,

 

   –  képes egyenesek kölcsönös helyzetének felismerésére (metsző és párhuzamos egyenesek),

   –  ismeri a szabvány mértékegységeket: mm, km, ml, cl, hl, g, t, másodperc. Tud átváltásokat végezni szomszédos mértékegységek között,

   –  képes egyszerű gyakorlati példákban a hosszúság, távolság és idő mérésére,

   –  létrehoz háromszöget, négyzetet, téglalapot, egyéb sokszöget egyszerű módszerekkel, felismerési, megnevezi jellemzőiket,

   –  ismeri a kör fogalmát,

   –  megértési a test és a síkidom közötti különbséget,

   –  felismerés és létrehoz kockát és téglatestet, megnevezi jellemzőiket,

   –  felismerési a gömböt,

   –  hajtogatással, nyírással, rajzzal, színezéssel előállít tükrös alakzatokat,

   –  tudja kiszámítani a négyzet és a téglalap kerületét,

   –  képes a négyzet, téglalap területének mérésére különféle egységekkel, területlefedéssel,

 

   –  képes tapasztalati adatok lejegyzésére, táblázatba rendezésére, a táblázat adatainak értelmezésére,

   –  képes adatgyűjtésre, adatok lejegyzésére, diagram leolvasására,

   –  értelmezése a valószínűségi játékok, kísérletek során a biztos, lehetetlen, lehet, de nem biztos fogalmakat,

 

 

Követelmények a 4. évfolyam végén:

Az egészséges életmód alapvető elemeinek alkalmazása az egészségmegőrzés és az egészséges fejlődés érdekében, a betegségek elkerülésére.

Az életkornak megfelelően a helyzethez illő felelős viselkedés segítségnyújtást igénylő helyzetekben.

A hosszúság és idő mérése, a mindennapi életben előforduló távolságok és időtartamok becslése.

Képesség adott szempontú megfigyelések végzésére a természetben, természeti jelenségek egyszerű kísérleti tanulmányozására.

A fenntartható életmód jelentőségének magyarázata konkrét példán keresztül, a hagyományok szerepének értelmezése a természeti környezettel való harmonikus kapcsolat kialakításában, illetve felépítésében.

Az élőlények szerveződési szintjeinek és az életközösségek kapcsolatainak a bemutatása, az élőlények csoportosítása tetszőleges és adott szempontsor szerint.

Egy természetes életközösség bemutatása.

Egy konkrét gyártási folyamat kapcsán a technológiai folyamat értelmezése, az ezzel kapcsolatos felelős fogyasztói magatartás ismerete.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 



 

 
GYEREKEKNEK
 
SZÜLŐKNEK
 
PONTOS IDŐ
 
NAPTÁR
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
ENNYIEN JÁRTAK NÁLUNK!
Indulás: 2009-08-05
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!